A német autóklub (ADAC) szerint ezeket az autókat éri meg most a legjobban megvenni

Meglepő márka végzett az élen.

Az ADAC német autóklub minden évben közzéteszi, hogy számításai szerint melyik autótípus a legjobb vétel.

Természetesen mindez lehet vita tárgya, de hiszen hiába érti meg egy Porchét vásárolni, ha nincs hozzá elég pénzünk, és a legtöbb autónál csak évek múlva derül ki, hogy valójában mennyire volt jó vétel. És akkor nem is beszéltünk arról, hogy egy autó szubjektív is, azaz nem mindegy, hogy a garázsban egy olyan gép áll, ami tetszik és örömmel ülünk bele, vagy egy olyan, amiről minden nap azt jut eszünkbe, hogy talán mégis a másikat kellett volna megvásárolnunk.

Ettől függetlenül az ADAC listája mégiscsak komoly dolog, mert:

  • Egy komoly szervezet készítette sok munkával.
  • Mindenképpen igazodási pontot jelent.
  • Rámutat arra, hogy a belénk rögzült sztereotípiák nem  feltétlen igazak.

Az ADAC megjegyzi, amit mi amúgy is tudunk, hogy az elmúlt időszakban fájdalmasan megemelkedtek az autók árai, már a kisautók is drágák, nem is beszélve a közép vagy a feletti kategóriákról.

Ugyanakkor amikor a „megéri” kérdést vizsgálták, nemcsak azt nézték, hogy mit kapunk a pénzünkért, de figyelembe vették , hogy öt év alatt mennyit költünk karbantartásra, üzemeltetésre szervizre, és ezen időszak alatt mennyit csökken az autónk értéke.

Renault Clio evolution TCe 90

A Renault Clio TCe 90

Az ADAC 2024-ben összesen 76 modellt tesztelt, amelyek közül mindössze 29 kapott „jó” értékelést, de egyik sem ütötte meg a „nagyon jó” szintet. Az előző években a Skoda Fabia állt a dobogó legfelső fokán az ár-érték arányt tekintve, és a  Skoda most is ott van a legjobbak a között a Kamiq modelljével. De 2024-ben az első helyen a viszonylag olcsó Renault Clio TCe90 végzett (Németországban 21 250 euró, Magyarországon kb. 7,8 millió forint az induló ár) Ráadásul a Kia Picanto után ismét egy Clio, az E-Tech Hybrid 145 futott be.

Itt a teljes lista, amihez nem árt tudni, hogy minél alacsonyabb egy érték, annál jobb. (0,6 – 1,5 = nagyon jó; 1,6 – 2,5 = jó; 2,6 – 3,5 = megfelel;  3,6 – 4,5 = elégséges; 4,6 – 5,5 = gyenge.)

 

Márka Modell Motor ár-érték
Renault Clio TCe 90 Otto 2.1
Kia Picanto 1.0 Otto 2.2
Renault Clio E-Tech Hybrid 145 Hibrid 2.2
Skoda Kamiq 1.0 TSI Otto 2.2
VW Golf 1.5 TSI Otto 2.2
Honda Jazz Crosstar 1.5 i-MMD e:HEV Hibrid 2.3
Hyundai i20 1.0 T-GDI Otto 2.3
Lexus LBX Hibrid 2.3
Opel Corsa 1.2 DI Turbo Hybrid 48V Otto 2.3
Renault Symbioz E-Tech Full Hybrid 145 Hibrid 2.3
Skoda Karoq 1.5 TSI Otto 2.3
Suzuki Swift 1.2 Dualjet Hybrid Otto 2.3
VW T-Cross 1.0 TSI OPF Otto 2.3
Audi A3 Sportback 35 TDI Diesel 2.4
Hyundai i10 1.0 T-GDI Otto 2.4
Mazda CX-30 2.0 e-SKYACTIV-G 122 Otto 2.4
MG MG4 Electric Elektro 2.4
Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 Otto 2.4
Opel Astra Electric Sports Tourer Elektro 2.4
Peugeot e-308 156 Elektro 2.4
Opel Corsa Electric (54 kWh) Elektro 2.5
Peugeot e-2008 156 Elektro 2.5
Peugeot e-208 156 Elektro 2.5
Renault Scénic E-Tech Electric 220 Long Range Elektro 2.5
Renault Captur Mild Hybrid 160 Otto 2.5
Skoda Superb Combi 2.0 TDI SCR Diesel 2.5
VW ID.7 Pro Elektro 2.5
VW Passat Variant 2.0 TDI Diesel 2.5
VW Tiguan 1.5 eTSI OPF Otto 2.5
Citroen C5 X Hybrid 225 Stop&Start Hibrid 2.6
Hyundai Kona 1.6 GDI Hybrid Hibrid 2.6
MINI Countryman C Otto 2.6
Skoda Superb 1.5 TSI mHEV Otto 2.6
Tesla Model 3 Elektro 2.6
Toyota Prius 2.0 Plug-In Hybrid Hibrid 2.6
Toyota RAV4 2.5 Hybrid Hibrid 2.6
Volvo EX30 Single Motor Extended Range Elektro 2.6
Honda ZR-V 2.0 i-MMD e:HEV Hybrid 2.7
Honda e:Ny1 Elektro 2.7
MG MG4 Electric Extended Range Elektro 2.7
Skoda Enyaq 85x Elektro 2.7
Skoda Kodiaq 2.0 TDI Diesel 2.7
Subaru Impreza 2.0ie Otto 2.7
Subaru Crosstrek 2.0ie Otto 2.7
Tesla Model 3 Maximale Reichweite Elektro 2.7
Volvo EX30 Twin Motor Performance Elektro 2.7
VW ID.7 Tourer GTX Elektro 2.7
Audi Q4 Sportback 45 e-tron Elektro 2.8
BMW X1 xDrive30e Hibrid 2.8
Mazda MX-30 e-SKYACTIV R-EV Hibrid 2.8
Mercedes-Benz A 250 e Hybrid 2.8
Mercedes-Benz EQT Standard 200 Standard Elektro 2.8
Dacia Duster TCe 100 ECO-G Gas 2.9
Honda CR-V 2.0 i-MMD e:HEV Hibrid 2.9
Skoda Superb 2.0 TDI SCR Diesel 2.9
Mercedes-Benz GLA 250 e Hybrid 3.0
SsangYong Tivoli 1.5 GDI-T Otto 3.0
BMW i5 eDrive40 Elektro 3.1
BMW 520d Touring Diesel 3.1
Mercedes-Benz GLB 220 d Diesel 3.1
Audi A6 Avant 40 TDI Diesel 3.2
BMW 520d Diesel 3.2
Honda Civic Type R Otto 3.2
Mazda CX-60 3.3 e-Skyactiv D 254 Diesel 3.2
Mercedes-Benz EQE SUV 350+ Elektro 3.2
Genesis G80 Electrified Elektro 3.3
Kia EV9 Elektro 3.3
Kia Sorento 2.2 CRDi Diesel 3.3
Porsche Taycan Performancebatterie Plus Elektro 3.5
Mercedes-Benz E 220 d T-Modell Diesel 3.6
Mercedes-Benz E 200 Otto 3.6
VW Touareg 3.0 V6 TDI SCR Diesel 3.7
BMW X5 xDrive30d Diesel 3.8
Mercedes-Benz GLS 450 d Diesel 3.8
Mercedes-Benz GLE Coupé 300 d Diesel 3.8
Porsche Cayenne E-Hybrid Hybrid 3.8

További részletek az ADAC honlapján.

Kategória: Érdekes, hasznos, közlekedés Címke: , , , , ,

Szólj hozzá!

avatar
  Subscribe  
Visszajelzés