Meglepő márka végzett az élen.
Az ADAC német autóklub minden évben közzéteszi, hogy számításai szerint melyik autótípus a legjobb vétel.
Természetesen mindez lehet vita tárgya, de hiszen hiába érti meg egy Porchét vásárolni, ha nincs hozzá elég pénzünk, és a legtöbb autónál csak évek múlva derül ki, hogy valójában mennyire volt jó vétel. És akkor nem is beszéltünk arról, hogy egy autó szubjektív is, azaz nem mindegy, hogy a garázsban egy olyan gép áll, ami tetszik és örömmel ülünk bele, vagy egy olyan, amiről minden nap azt jut eszünkbe, hogy talán mégis a másikat kellett volna megvásárolnunk.
Ettől függetlenül az ADAC listája mégiscsak komoly dolog, mert:
- Egy komoly szervezet készítette sok munkával.
- Mindenképpen igazodási pontot jelent.
- Rámutat arra, hogy a belénk rögzült sztereotípiák nem feltétlen igazak.
Az ADAC megjegyzi, amit mi amúgy is tudunk, hogy az elmúlt időszakban fájdalmasan megemelkedtek az autók árai, már a kisautók is drágák, nem is beszélve a közép vagy a feletti kategóriákról.
Ugyanakkor amikor a „megéri” kérdést vizsgálták, nemcsak azt nézték, hogy mit kapunk a pénzünkért, de figyelembe vették , hogy öt év alatt mennyit költünk karbantartásra, üzemeltetésre szervizre, és ezen időszak alatt mennyit csökken az autónk értéke.
A Renault Clio TCe 90
Az ADAC 2024-ben összesen 76 modellt tesztelt, amelyek közül mindössze 29 kapott „jó” értékelést, de egyik sem ütötte meg a „nagyon jó” szintet. Az előző években a Skoda Fabia állt a dobogó legfelső fokán az ár-érték arányt tekintve, és a Skoda most is ott van a legjobbak a között a Kamiq modelljével. De 2024-ben az első helyen a viszonylag olcsó Renault Clio TCe90 végzett (Németországban 21 250 euró, Magyarországon kb. 7,8 millió forint az induló ár) Ráadásul a Kia Picanto után ismét egy Clio, az E-Tech Hybrid 145 futott be.
Itt a teljes lista, amihez nem árt tudni, hogy minél alacsonyabb egy érték, annál jobb. (0,6 – 1,5 = nagyon jó; 1,6 – 2,5 = jó; 2,6 – 3,5 = megfelel; 3,6 – 4,5 = elégséges; 4,6 – 5,5 = gyenge.)
Márka | Modell | Motor | ár-érték |
Renault | Clio TCe 90 | Otto | 2.1 |
Kia | Picanto 1.0 | Otto | 2.2 |
Renault | Clio E-Tech Hybrid 145 | Hibrid | 2.2 |
Skoda | Kamiq 1.0 TSI | Otto | 2.2 |
VW | Golf 1.5 TSI | Otto | 2.2 |
Honda | Jazz Crosstar 1.5 i-MMD e:HEV | Hibrid | 2.3 |
Hyundai | i20 1.0 T-GDI | Otto | 2.3 |
Lexus | LBX | Hibrid | 2.3 |
Opel | Corsa 1.2 DI Turbo Hybrid 48V | Otto | 2.3 |
Renault | Symbioz E-Tech Full Hybrid 145 | Hibrid | 2.3 |
Skoda | Karoq 1.5 TSI | Otto | 2.3 |
Suzuki | Swift 1.2 Dualjet Hybrid | Otto | 2.3 |
VW | T-Cross 1.0 TSI OPF | Otto | 2.3 |
Audi | A3 Sportback 35 TDI | Diesel | 2.4 |
Hyundai | i10 1.0 T-GDI | Otto | 2.4 |
Mazda | CX-30 2.0 e-SKYACTIV-G 122 | Otto | 2.4 |
MG | MG4 Electric | Elektro | 2.4 |
Nissan | Juke 1.0 DIG-T 114 | Otto | 2.4 |
Opel | Astra Electric Sports Tourer | Elektro | 2.4 |
Peugeot | e-308 156 | Elektro | 2.4 |
Opel | Corsa Electric (54 kWh) | Elektro | 2.5 |
Peugeot | e-2008 156 | Elektro | 2.5 |
Peugeot | e-208 156 | Elektro | 2.5 |
Renault | Scénic E-Tech Electric 220 Long Range | Elektro | 2.5 |
Renault | Captur Mild Hybrid 160 | Otto | 2.5 |
Skoda | Superb Combi 2.0 TDI SCR | Diesel | 2.5 |
VW | ID.7 Pro | Elektro | 2.5 |
VW | Passat Variant 2.0 TDI | Diesel | 2.5 |
VW | Tiguan 1.5 eTSI OPF | Otto | 2.5 |
Citroen | C5 X Hybrid 225 Stop&Start | Hibrid | 2.6 |
Hyundai | Kona 1.6 GDI Hybrid | Hibrid | 2.6 |
MINI | Countryman C | Otto | 2.6 |
Skoda | Superb 1.5 TSI mHEV | Otto | 2.6 |
Tesla | Model 3 | Elektro | 2.6 |
Toyota | Prius 2.0 Plug-In Hybrid | Hibrid | 2.6 |
Toyota | RAV4 2.5 Hybrid | Hibrid | 2.6 |
Volvo | EX30 Single Motor Extended Range | Elektro | 2.6 |
Honda | ZR-V 2.0 i-MMD e:HEV | Hybrid | 2.7 |
Honda | e:Ny1 | Elektro | 2.7 |
MG | MG4 Electric Extended Range | Elektro | 2.7 |
Skoda | Enyaq 85x | Elektro | 2.7 |
Skoda | Kodiaq 2.0 TDI | Diesel | 2.7 |
Subaru | Impreza 2.0ie | Otto | 2.7 |
Subaru | Crosstrek 2.0ie | Otto | 2.7 |
Tesla | Model 3 Maximale Reichweite | Elektro | 2.7 |
Volvo | EX30 Twin Motor Performance | Elektro | 2.7 |
VW | ID.7 Tourer GTX | Elektro | 2.7 |
Audi | Q4 Sportback 45 e-tron | Elektro | 2.8 |
BMW | X1 xDrive30e | Hibrid | 2.8 |
Mazda | MX-30 e-SKYACTIV R-EV | Hibrid | 2.8 |
Mercedes-Benz | A 250 e | Hybrid | 2.8 |
Mercedes-Benz | EQT Standard 200 Standard | Elektro | 2.8 |
Dacia | Duster TCe 100 ECO-G | Gas | 2.9 |
Honda | CR-V 2.0 i-MMD e:HEV | Hibrid | 2.9 |
Skoda | Superb 2.0 TDI SCR | Diesel | 2.9 |
Mercedes-Benz | GLA 250 e | Hybrid | 3.0 |
SsangYong | Tivoli 1.5 GDI-T | Otto | 3.0 |
BMW | i5 eDrive40 | Elektro | 3.1 |
BMW | 520d Touring | Diesel | 3.1 |
Mercedes-Benz | GLB 220 d | Diesel | 3.1 |
Audi | A6 Avant 40 TDI | Diesel | 3.2 |
BMW | 520d | Diesel | 3.2 |
Honda | Civic Type R | Otto | 3.2 |
Mazda | CX-60 3.3 e-Skyactiv D 254 | Diesel | 3.2 |
Mercedes-Benz | EQE SUV 350+ | Elektro | 3.2 |
Genesis | G80 Electrified | Elektro | 3.3 |
Kia | EV9 | Elektro | 3.3 |
Kia | Sorento 2.2 CRDi | Diesel | 3.3 |
Porsche | Taycan Performancebatterie Plus | Elektro | 3.5 |
Mercedes-Benz | E 220 d T-Modell | Diesel | 3.6 |
Mercedes-Benz | E 200 | Otto | 3.6 |
VW | Touareg 3.0 V6 TDI SCR | Diesel | 3.7 |
BMW | X5 xDrive30d | Diesel | 3.8 |
Mercedes-Benz | GLS 450 d | Diesel | 3.8 |
Mercedes-Benz | GLE Coupé 300 d | Diesel | 3.8 |
Porsche | Cayenne E-Hybrid | Hybrid | 3.8 |
További részletek az ADAC honlapján.
Szólj hozzá!